RSS

Yönetici – Personel İlişkileri

31 Ocak 2013 ~ Emre FIRAT — Genel

Yönetici, belli bir grubu, kitleyi veya yapılacak herhangi bir çalışmayı organize eden kişi olarak  tanımlarsak yanlış olmaz sanırım.

 

Yöneticilik, yönetici ve personel ilişkileri ile ilgili çeşitli makalelere, kitaplara ve çeşitli yazılara sıkça rastlıyoruz. Bu tür yayınları okuduğumdan beri çevremde bulunan yönetici ve personel ilişkilerini gözlemlemeye çalıştım ve bu yapmış olduğum gözlemler neticesinde birkaç şey yazarak bende kendi düşüncelerimi belirtme gereği duydum.

Bunları kısa kısa maddeler halinde değinmeye çalışacağım;

  •  Yönetici ve personelleri ile iyi iletişim halinde olmalıdır. Farklı bir tabirle disiplini sağlamak adına yönetici ile personelleri arasında gizli bir duvar olmamalıdır.
  •  Yönetici personelinin arkasında olduğunu sezdirmeli ve karşılıklı olarak yönetici ile personelleri birbirlerine güvenmelidirler.
  •  Yönetici, bazen kendisine “verilen yetkilerle yönetici” olduğu yanılgısına düşüyor. Kendisini yetkilerle donatıldığı düşüncesine girdiği zaman tüm kontrolun kendinde, her şeyin onun istekleri doğrultusunda, istediği gibi gideceği gibi sanıyor. Bu noktada yönettiği personeli, personele karşı yükleyeceği görevleri ölçüp tartmadan istekleri doğrultusunda dağıtımını yapabiliyor. Bu durum sonucunda aksaklıklar ve anlaşmazlıklar meydana geliyor. Burada yönetici personellerini yeterlilik gibi konularda iyi tanımalı.
  • Personel yönetici arasındaki disiplin, bir çocuğu azarlarmışcasına sesini yükleterek, sert ağır konuşarak değil. Yerinde davranışlarla ve saygı çerçevesinde yapılmalı. Bu şekilde davranan yöneticiler ile personel arasında oluşacak soğukluk iş veriminin düşmesinde ve bunun yanında yöneticiye duyulan güvenin azalmasına neden olacaktır. Hatta özel kurumlarda bu tür yönetici ve personel ilişkilerinin iyileştirilmesi adına çeşitli sosyal faaliyetler yapılmaktadır.
  •  Yönetici ile personeller arasında belli aralıklarda toplantılar yapılmalı, bu toplantılarda yönetici ve personelin isteklerini, yöneticiye göre ve personelce yapılan hataları, yapılması gerekenleri karşılıklı olarak tartışılmalı iki yönetici ve personeller arası fikir alışverişi yapılmalıdır.
  • Yönetici personelin yapmış olduğu bir proje veya bir çalışma hakkında yorumlama yaparken yapıcı bir şekilde davranmalı. “Bir işi de doğru yapın. Ben böyle mi söyledim. Beni dinlemiyor musunuz?” şeklinde davranmak yerine “Burası istediğim gibi, gayet güzel olmuş. Fakat şurada hatalar mevcut şu şekilde değiştirelim” gibi yapıcı bir şekilde yorumlanmalıdır. Aksi şekilde davranış, yapılan emeğe karşı, yapılan yanlış olmasının yanında personele “Neyi, nasıl yaparsam yapayım beğenmeyecek, neden kafa patlatayım boşuna” gibi düşünmesine sebep olduğunda işte alınacak verimin ve personellerin performansının düşmesine sebep olacağı göz önünde bulundurulmalıdır.

Benim yönetici ve personel ilişkileri ile ilgili düşüncelerim bu şekilde.

Son olarak bu yazıyı  yazarken aklıma gelen, büyük oyuncu Kemal Sunal’ın oynadığı Kapıcılar Kralı’ndaki güzel bir sahnesi aklıma geldi. Onuda paylaşmak istedim. 🙂

Kapıcılar Kralı  🙂

"Yönetici – Personel İlişkileri" yazısı için hiç yorum yapılmamış..

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir