RSS

İstanbul Bilişim A.Ş. Alışveriş Tecrübem :)

2 29 Aralık 2013 ~ Emre FIRAT — Genel

İstanbul Bilişim A.Ş.’den 22 Aralık Pazar günü yaptığım alışverişi kısaca anlatıp yaşamış olduğum bir alışveriş tecrübemi de bloğumda paylaşmak istiyorum.

22 Aralık Pazar günü taşınabilir hard disk almam gerekti. Normalde internet üzerinden alışveriş yaparım. Her zaman alışveriş yaptığım belli siteler veya mağazalar dışında başka bir yerden alışveriş yapmam. O gün ihtiyacım olduğundan dolayı İstanbul Bilişim A.Ş.’ye gidip hemen oradan alayım dedim.

Pazar günü olduğundan Çağlayan mağazasından alışveriş yapmak için mağazaya gittim, mağazaya kapıdan girdiğimde öncelikle mağaza çalışanları adeta üzerime çullandılar diyebilirim. Ne aramıştınız, yardımcı olalım, işleminizi yapalım derken, ürünü incelemeksizin, ürünü monitörleri üzerinden bir personel ekledi ve kendimi kasada ödeme yaparken buldum. İteleye iteleye kasanın önünde sıraya yönlendirildikten sonra ödemeyi yaptım. Neye uğradığımı şaşırdım. Abartmıyorum 5 dakikada mağazadan çıktığımı biliyorum.  Çıkarken bir daha buradan alışveriş yapmamam gerektiğini bir kez daha kendimce söylenerek evin yolunu tuttum.

Eve geldikten sonra ürünü açıp bilgisayarımdaki dosyaları aktarmaya başladım. Windows’da bulunan dosyalarımı yedekledikten sonra Linux Mint’i açıp o bölümdeki dosyaları da yedekleyeyim diye hard diski Linux üzerinde açtığımda Windows ortamında görünmeyen “$RECYCLER. BIN” klasörü Linux kısmında görünüyordu. İçine baktığımda bir sürü fotoğraf olduğunu gördüm. İlk başka test dosyası falan sandım. Ama tüm fotoğrafları incelediğimde resmen başka bir müşterinin aile fotoğrafları, ameliyat fotoğrafları, inşaat fotoğrafları olduğunu gördüm. Dosyaları silmeyi de tam becerememişler. 🙂 Neyse o an anladım ki tarafıma kullanılmış, 2. el ürünü satmışlar. Derhal İstanbul bilişim A.Ş. Müşteri Hizmetleri’ni aradım ve durumu anlattım. Konuyu çözüm olarak sadece değişim veya iade yapabileceklerini, Kargo yoluyla gönderin veya mağazamıza getirin dediler.

Akşam geç saat olmasına rağmen o sinirle 21.00’da kapanacağını öğrenip 21.00’dan önce akşam o saatte işimi gücümü bırakıp, Gaziosmanpaşa’dan Çağlayan’da bulunan mağazaya gitmek zorunda kaldım. Mağazaya girip karşıma gelen ilk İstanbul Bilişim A. Ş. Personeline durumu anlattım. Kendi bilgisayarımı da götürüp bizzat oradan açıp fotoğrafları gösterdim. “Bu Müşteriyi tanıyorum, hız sorunu vardı o yüzden iade etmişti” diye de pişkin pişkin konuşmaları adeta beni deliye döndürdü. “Böyle saçmalık mı olur, siz hep böyle 2. el ürünü, iade edilen ürünü paketleyip farklı bir müşteriye geri mi satıyorsunuz?” diye sorduğumda özür dileyip kabahatlerini, örtmek yerine “Abi değiştiririz, olabilir, bizde insanız dediler.

Anlayamıyorum. Bu nasıl bir insanlık hatası olabilir? Müşteri tarafından iade edilen ürünü, satılmış bir ürünü güzelce paketleyip, stoklara geri alıp, vitrine koymak nasıl bir insanlık hatasıdır?

Ne bir özür nede bir hatalarını telafi etme çabası göremedim. Hard diskin yenisini verip kendi aralarında konuşmaya başladılar ve daha fazla ilgilenmediler bile. Tok satıcı dedikleri tabir böyle bir yer için kullanılabilir sanırım.

Bana bu güzel alışveriş tecrübesini yaşatan İstanbul Bilişim A.Ş. ve değerli tüm çalışanlarına teşekkür eder, saygılarımı sunarım.

NOT: Bu yazıyı yayınlamaktaki amacımın firmayi karalamak değil, sadece yaşadığım alışveriş tecrübemi anlatmaktır...

"İstanbul Bilişim A.Ş. Alışveriş Tecrübem :)" yazısı için 2 yorum yapılmış.

  1. Recep Şerit dedi ki:

    Güzel bir tecrübe olmuş. Aslında tecrübe tecrübeyi tetiklemiş. Linux kullanma tecrüben olmasa Windows’ta o dosyayı göremeyecektin 🙂

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir